Museo del Giocattolo sau lumea fascinanta a jucariilor de altadata

Pentru multa lume , Milano inseamna in primul rand Domul, apoi Piazza del Duomo, Scala, Castello Sforzesco, capitala modei, shopping, mult shopping si lista ar putea continua…Ei da, blogurile de travel abunda in informatii legate de obiectivele mai mult sau mai putin turistice mai sus mentionate, asa ca n-am sa insist in a povesti despre cat de incantata am fost de privelistea minunatului Dom, a Galeriilor Vittorio Emanuele, despre atmosfera tipic milaneza si cu atat mai putin despre mersul dintr-un magazin in altul. Atasez  cateva poze si cam atat. Asta pentru ca altul am ales eu sa fie subiectul acestei postari.

Domul 1

Domul…

DOMUL

Mara, probabil mai mult incantata de prezenta porumbeilor decat de maretia Domului

Spre Galerii

Spre celebrele Galerii Vittorio Emanuelle II

Galeriile E.V 1

Lume peste lume in interiorul Galeriilor

Galeriile 2

Domul in noapte

La  Museo del Giocattolo e del Bambino,  mai pe scurt si mai pe limba noastra spus- Muzeul Jucariilor, recunosc, am ajuns pentru ca eram convinsa ca Mara va fi in elementul ei intr-un asemenea loc. Ii ramasesem oarecum datori copilului cu o  asemenea experienta dupa ce in septembrie, anul trecut, in putinele zile petrecute la Paris, din pacate, nu am mai avut timpul necesar pentru o vizita la  Musée de la Poupée. Si-a exprimat ea atunci un pic nemultumirea, dar fara sa insiste prea mult. La urma urmelor, in Paris am ajuns dupa aproape o saptamana petrecuta la Disneyland, asa ca nu se putea plange ca am neglijat capitolul ,,distractii pentru copil”.

Revenind la Milano, am facut imprudenta sa-i spunem copilului despre vizita la muzeu si ore in sir pana sa ajungem la locul cu pricina ne-a innebunit cu intrebari de genul- ,,-Dar la Muzeul Jucariilor cand mai ajungem?”,  ,,- Cate ore mai trebuie sa treaca pana ajungem la muzeu ?”, cu tot felul de supozitii neintemeiate de genul – ,,-Parca vad ca o sa intarziem si gasim usile zavorate.” si altele asemenea. Fiind intr-o zi de sambata, portile muzeului se deschideau abia la ora 14,30, asa ca a avut ceva timp de asteptat. Din zona in care se afla Domul pana la Museo del Giocatollo sa tot fie in jur de 12 km. Muzeul cu pricina se afla in Cormano, o localitate vecina orasului Milano. Noi am mers cu masina personala, asa ca, din pacate, nu stiu sa va dau detalii legate de mijloacele de transport in comun care ajung in zona respectiva. Pe site-ul lor, http://www.museogiocattolo.it/home.html,  gasiti informatiile de rigoare, in cazul in care planuiti o vizita aici.

Muzeul in sine nu este de dimensiuni impresionante. Practic, este vorba de o singura sala unde, in vitrine, pot fi admirate in jur de 1000 de jocuri si jucarii. Cele mai vechi au facut candva deliciul copiilor pe la  1700, iar cele mai noi au fost mesterite prin 1950. Spuneam ca am ajuns aici in primul rand pentru placerea copilului, dar nici pe noi nu ne-au lasat indiferenti cele vazute. Chiar dimpotriva. Personal, de ani buni, ma fascineaza papusile din portelan, iar aici am avut prilejul sa admir cateva nu doar foarte frumoase, dar si cu o suma impresionanta de ani vechime la activ. E o senzatie aparte sa ai in fata obiectele acelea mici, delicate, odata viu colorate, acum mai sterse, purtand din plin patina timpului… Sa iti imaginezi cata bucurie, cata  incantare au produs candva, cate maini micute le-au tinut, le-au mangaiat tandru , pe unele dintre ele chiar cu mai bine de trei secole  in urma… Mi-a placut mult si grija deosebita pentru detalii, adevarata munca de artizan, un lucru atat de putin avut in vedere cand vine vorba de jucariile copiilor de astazi.

papusi 32

Un adevarat orasel in miniatura

la piata

La piata…🙂

papusi 7

Interiorul unei camere. Apropo de grija pentru detaliu, nu lipseste nici pisica din peisaj.🙂

papusi 9

papusi 2

papusi 6

papusi 1

papusi 12

Papusa care mi-a devenit simpatica de la prima vedere

papusi 24

Tocmai din indepartata China. Si nu are nimic in comun cu ceea ce numim astazi ,,chinezarie”

papusi 14

papusi 29

Nu seamana deloc cu papusa Barbie🙂

papusi 37

Un bun prilej de a explica fetitelor cum era inainte vreme cu torsul lanii

papusi 34

Mara a fost mai mult decat captivata de cele vazute aici. Ma asteptam ca un copil care are sute de jucarii ( recunosc, si noi parintii suntem nitel dusi cu capul cand vine vorba de cumparat intr-o veselie tot soiul de asemenea minuni) sa nu debordeze de entuziasm. Nu a fost deloc asa. A intarziat mult in fata fiecarei vitrine, a ascultat atenta fiecare explicatie, a avut la randul ei muuulte intrebari de pus (cum altfel?🙂 ). Intrebata de mine care jucarie i-a placut in mod deosebit, raspunsul a venit rapid si hotarat : ,,-Toate, absolut toate!”. ,,- Chiar si cele pentru baietei ?”, ,,-Da, si ele au fost foarte frumoase.”. Mare mirare! Dealtfel, atunci cand vede asemenea jocuri si jucarii pe rafturile magazinelor le priveste cu un oaresce dispret si aproape de fiecare data nu uita sa spuna : ,,-Eh, astea-s pentru baieti. Complet neinteresante!”🙂 Nu a fost cazul si de data aceasta.

papusi 11

Pur si simplu fermecata de exponate

bicicleta

Probabil ca putini parinti isi permiteau sa cumpere copilului bicicleta din imagine

papusi 33

Frumoasele si delicatele doamne de altadata…

papusi 35

papusi 16

Jucarii din perioada interbelica – soldati,pusti, tancuri, avioane, cazarme si transee in miniatura…Modul in care adultii de atunci au ales a-si pregati copiii pentru realitatea dura a vremii. Discutabil si trist.

DSC08807

papusi 30

papusi 28

papusi 13

Pe ei sigur ii recunoasteti🙂

papusi 19

papusi 17

Reclamele de altadata…

video proiector

Stramosul videoproiectorului

papusi 38

Atractiv mi se pare aici si faptul ca exista ateliere de creatie unde copiii indrumati de personalul muzeului isi pot crea singuri diverse jucarii. Exista anumite zile cand se organizeaza asemenea activitati, fiecare dintre ele este axata pe o anumita tematica. Programul este de gasit pe site-ul lor. Noi, din pacate, nu am nimerit intr-o asemenea zi. La cum imi cunosc eu copilul, asta chiar ar fi fost cireasa de pe tort. Inca ii mai stralucesc ochisorii de entuziasm atunci cand povesteste cui prinde cat de interesanta a fost experienta avuta in laboratorul Atelierului de Ciocolata ,,Silvian” din Constanta. Despre cum si-a mesterit fiecare copil de la ,,gradinita din Romania” propria creatie din martipan si ciocolata.  Iar de atunci cred ca a trecut mai bine de un an… 🙂 Poate altadata se va intampla si asta…Aici sau in alta parte. Spre marea mea incantare, am descoperit zilele acestea un site gratie caruia am aflat ca asemenea muzee exista in multe orase europene. Iata-l  –   http://www.euro-t-guide.com/See_Type/Toys_1.htm.  In ce ne priveste, sigur vom reedita experienta asta si in alte locuri in care ne vor purta pasii in viitor. Pentru bucuria si setea de cunoastere a copilului meu, pentru placerea noastra de a simti intr-un mod atat de placut parfumul vremurilor de altadata. Merita din plin.

2 thoughts on “Museo del Giocattolo sau lumea fascinanta a jucariilor de altadata

  1. ileanaxperta March 27, 2014 / 10:18 am

    Locul perfect nu doar pt. copii incantati la culme (cum se vede ca e fetita ta frumoasa, Mara) ci si pt. noi, adultii, care ne pastram sufletul tanar, al inocentei de copil. Sigur, acolo e si de mine!🙂

  2. danielaracovita March 27, 2014 / 11:00 am

    Si mie tare imi plac asemenea locuri…Intre timp. am vizitat si Muzeul Jucariilor din Salzburg, fiica-mii i-a placut tare mult acolo pentru ca sunt si multe locuri de joaca in incinta respectivului muzeu, multe jucarii cu care copiii sunt antrenati in tot felul de jocuri.
    Ceva asemanator exista si in Bratislava,Muzeul Copiilor, Bibiana, din pacate timpul a fost prea scurt pentru a merge si aici. Pe fiica-mea, sigur, nu as fi putut sa o scot de acolo mai devreme de 4-5 ore.🙂

Leave a Reply

