Papusi de portelan…

DSC_5687

Nici nu stiu cum de am reusit sa le zaresc atunci cand  inserarea deja pusese bine stapanire pe stradutele  inguste si intortocheate din San Marino. Doua magazine micute, inchise deja, in ale caror vitrine se aflau comori atat de dragi tie : globuri de sticla si papusi de portelan. Iar eu, inevitabil, de cate ori le intalnesc in drumurile mele, ma gandesc la tine, la pasiunea ta pentru lucrusoarele acestea delicate, la bucuria ta atat de sincera ori de cate iti daruiam ceva oricat de neinsemnat poate ar fi fost. Eu si oricine altcineva. Pentru ca asa esti tu, stii sa te bucuri cu tot sufletul. Iti stralucesc ochii ca unui copil ce tocmai a primit jucaria mult visata. Eu nu sunt asa si poate acesta este unul din multele motive pentru care imi esti tare draga. Eu sunt mai rece, rezervata, iar momentele in care reusesc sa ma exteriorizez sunt rarissime. Tu, dimpotriva, traiesti bucurii si tristeti la cote ametitoare. Eu asa te vad pe tine…

Si ele, papusile de portelan, ma fac de fiecare data sa zambesc la amintirea unei intamplari de demult. Imi amintesc de dimineata aceea fierbinte de august in care ai tinut neaparat sa ma duci si sa-mi arati magazinul abia deschis din care, cu o zi inainte, numai ce-ti cumparasesi o minunatie din asta. Iar tu urmai sa pleci a doua zi la maternitate ca sa aduci pe lume minunatia de baiat cu ochi atat de limpezi si albastri, cu nimic mai prejos decat ai papusilor din vitrina. Te invarteai ca prasnelul scotocind prin rafturi, comparand, laudand, scotand exclamatii de uimire. Si ma uitam la tine ca la o minune, e drept, o minune pe care o consideram atunci un pic sarita de pe fix🙂 (stiu ca nu te superi pe mine), adica, femeie, iti asteptai sorocul si tu ma duceai prin orasul inecat in zaduful lui Cuptor ca sa ne cumparam papusi. Femei in toata firea…🙂 Ne-am intors cu 3 papusi, doua erau pentru mine si, fireste, nici tu nu ai rezistat si ti-ai mai cumparat una si tot felul de flecustete viu colorate de care nu imi mai amintesc, dar stiu sigur ca glumeam si-ti spuneam ca eu o sa am o fetita care o sa semene leit cu una dintre achizitiile mele: satena si cu ochi de culoarea ierbii, ca blonda ca o papadie nu prea avea cum sa iasa. Habar nu aveam atunci ca exact peste un an, in prima zi dintr-un august la fel de fierbinte, avea sa vina pe lume si fata noastra draga, cu plete lungi satene si ochi caprui cu irizari de verde. Au trecut mai bine de 8 ani de atunci…Si mi-e tare drag sa te aud cum ii spui Marei ,,comoara mea draga”, ,,gargarita mea”…Pentru ca intr-un fel este si a ta. Sunt lucruri care nu se uita… M-ai luat aproape pe sus si m-ai dus la o farmacie aproape obligandu-ma sa-mi cumpar un test de sarcina, iti mai amintesti? Eu nu aveam curaj, doreamm sa evit o dezamagire, o alta dezamagire, obosisem… Si, minune, presimtirea ta s-a adeverit. Ai fost primul om care a aflat atunci de cea mai mare bucurie din viata mea si din prea-plinul sufletesc care te cuprinsese si pe tine, prietena mea draga, m-ai rugat chiar in clipa aceea sa fiu de acord ca tu sa fii nasa copilului meu. Intre voi doua exista o legatura speciala, Mara te iubeste mult si pe mine ma bucura nespus asta. Astazi suntem tare departe una de cealalta, dar si daca as trece doar pentru cateva minute prin orasul ce deja mi se pare anacronic sa-l mai numesc ,,al meu”, stim amandoua ca am face tot ce este omeneste posibil ca sa ne vedem. Si revederea este de fiecare data minunata.

La multi ani, Cristina ! Iti doresc  sa fie bine la tine in suflet si sa fii fericita ! Pentru ca omul minunat care esti tu o merita din plin.

DSC_5680

DSC_5477

DSC_5677

DSC_5469

DSC_5473

DSC_5683

DSC_5466

DSC_5475

DSC_5470

DSC_5684

DSC_5685

DSC_5467

DSC_5678

DSC_5472

DSC_5679

DSC_5682

DSC_5686

DSC_5681

DSC_5474

 

Leave a Reply

