,,Domnul doamnă” si un milion de intrebari

???? 1

-Maaami, trebuie sa vii rapid! Sunt extrem de confuza! Am nevoie de ajutorul tau!

Cand fiica-mea spune ca a cazut in starea de confuzie, nu ai cale de scapare. E de o caposenie fantastica. Ea stie una si buna: ,,sunt confuza si vreau sa mi se explice cum e cu situatia asta, vreau sa fiu lamurita cum stau lucrurile!”. In atare situatie, stiu sigur ca nu am cale de scapare pana nu explic de-a fir a par cum vine treaba. Bun, las totul balta si vin sa vad de ce e copilul confuzat. Cu o figura pe care scria cu majuscule ,,PERPLEXITATE”, fata mea privea la Conchita Wurst, stiti voi, cel(sau cea?) cunoscut(a) si sub numele de ,,femeia cu barba”.

,,-Mami, persoana asta este barbat sau femeie? Sunt complet nedumerita.

Eh, daca tot mi-am abandonat treburile importante, hai sa vedem ce gandeste copilul, presimteam ca urmeaza niste replici delicioase.

-Tu ce crezi, Mara, e barbat sau femeie?

-Doar ti-am spus, mami, ca sunt confuza. Uite, dupa parerea mea, eu cred ca ar fi  barbat, are barba, dar este fardat, are parul lung, poarta rochie, are nume de femeie. Am vazut eu scris- Conchita. Asta e sigur nume de femeie. Eu nu mai stiu ce sa cred…

-Pai, este barbat.

-Si atunci de ce vrea neaparat  sa arate ca o femeie?

Anticipam intrebarea asta. Aleg rapid un raspuns pe care il cred mai lesne de inteles pentru ea:

-Probabil pentru ca i-ar fi placut mai mult sa fie femeie, asa cred eu…

-E absurd, mami! Atatea eforturi pentru a parea ceva ce nu esti de fapt. Uita-te si tu, e atat de slab! Iti dai seama ce diete a tinut, saracul…Probabil a mancat luni in sir doar cateva frunze de salata numai ca sa incapa in rochia asta. Eu asa barbat slab n-am vazut vreodata.Si unghiile…mult timp a trebuit sa astepte pentru a creste asa de lungi. M-as mira sa poata face prea multe lucruri cu asa unghii de vrajitoare.

-Pai, se pare ca asta a fost alegerea lui. Alegerea lui, viata lui, nu stiu daca e cazul sa ne punem noi prea multe intrebari. Speram sa pot pune punct discutiei, dar, previzibil, discutia era inca departe de a se fi incheiat.

-Ok, am inteles ca e barbat, dar ca i-ar fi placut sa fie femeie. Dar e ceva ce chiar nu pot pricepe- de ce si-a lasat barba? Eu n-am vazut in viata mea o femeie cu o asa barba. Adica daca tot a facut atatea pentru a arata ca o doamna putea sa-si fi ras si barba, nu?

-Cred ca a vrut sa fie mai special, sa iasa astfel in evidenta.

-Hm, a vrut sa fie mai special, dar mi se pare ca a ajuns sa arate cam caraghios.

Socoteam in mintea mea ca discutia s-a incheiat si ca ma pot intoarce linistita la treburile mele.  Da’ de unde ! Multe intrebari au urmat :

-Ce parere au parintii lui despre asta?

-Cum de are vocea asa de subtire? Cred ca a exersat mult pentru a suna asa…

-Cand era mic isi dorea sa fie fetita?

-Cu cine se va casatori? Cu o femeie sau cu un barbat?

-Exista multi oameni care procedeaza asa?

-Care este numele lui adevarat?

Intr-un final, cand simt deja cum rabdarea mea se duce pe apa sambetei, ii spun curioasei:

-Nu am de unde sa stiu toate lucrurile astea. Pot cel mult sa-mi imaginez, iar numele lui real chiar nu il stiu.

-Intreaba-l pe Google, imi raspunde imperturbabil copilul. Asta sigur o stie.

Faza cu ,,intreba-l pe Google” este mai veche, de pe la  3-4 anisori cand avea impresia ca Google este cea mai desteapta persoana de pe pamant. Intre timp, fireste, a inteles cum stau lucrurile cu motorul acesta de cautare, dar a ramas vorba noastra, de fapt, mai degraba a ei : ,,intreaba-l pe domnul Google”.

L-am intrebat… ca nu aveam incotro. Tot n-am scapat.

-Hm, Tom Neuwirth nu suna rau deloc, dar el si-a ales ca nume de scena Conchita Wurst. Din cate stiu eu, wurst in limba germana inseamna carnat. De ce barbatul care vrea sa arate ca o doamna si-a ales un asemenea nume caraghios? Cum poti sa-ti doresti sa te cheme domnul sau doamna Carnat? Hm, unii oameni sunt atat de ciudati…

Pfui, tot e bine ca fiica-mea nu are habar de limba spaniola, altfel, cu siguranta, m-ar fi chestionat vis-a-vis de legatura dintre cele doua cuvinte, conchita(scoica) si wurst. La cat de curioasa o stiu, imposibil sa nu o fi intrigat alaturarea asta. Si eu ce sa-i fi raspuns, ma rog???

A mai urmat un torent de nedumeriri la care, vrand-nevrand, a trebuit sa gasesc raspunsuri. Credibile sau nu, dar a trebuit sa gasesc. Deja simteam cum imi devine antipatic(a) Conchita desi, sincer,  inainte de toata tarasenia asta nu am avut nimic cu ea(sau el). Intr-un final, cand credeam ca s-a cam epuizat tot ce putea fi spus despre ,,domnul-doamna”, candid copilul meu imi spune:

–Mai am o singura nedumerire. Crezi ca domnul acesta si-a facut operatie de schimbare de sex sau nu? Adica daca tot a facut atatea pentru a arata ca o femeie…ce mai conteaza o operatie mica acolo ?

???2

 

 

 

2 thoughts on “,,Domnul doamnă” si un milion de intrebari

  1. ileanaxperta August 2, 2014 / 1:09 pm

    Copiii care intreaba tot felul de lucruri de la varste fragede vor sa stie pt. ca sunt foarte curiosi. Ei vor fi adevaratii oameni de maine: destepti, increzatori, stapani pe sine, oameni care la randul lor, vor raspunde altora cu placere, rabdare si daruire. Stii, mi-ai amintit de o sceneta din cls. VIII-a, care era vorbita in engleza. Eu interpretam personajul mamei si ascultam intrebarile puse de un copil tatalui. Iar mama (eu) aveam doar o singura replica: “Answer him, the child wants to learn!”🙂 Bineinteles ca era o sceneta comica!!! :)))
    In final, ai vazut si tu replica fiicei tale. Sa mori, nu alta!!!!🙂

  2. danielaracovita August 3, 2014 / 8:12 am

    🙂 Buna, Ileana ! Imi amintesc eu ca atunci cand Mara era foarte mica si inca nu putea sa vorbeasca, abia asteptam momentele in care urma sa-mi puna mii de intrebari, in care o sa avem discutiile noastre. Si apoi m-am bucurat de asta din plin. Recunosc, cateodata mi se intampla sa simt ca-mi pierd rabdarea, dar imi revin repede. Pentru ca sunt constienta ca intr-o zi nu va mai alerga la mine pentru a o scoate din ,,starea de confuzie”. Va fi suficient de mare incat sa-si gaseasca singura raspunsurile la mare parte dintre intrebari. Si-mi vor lipsi teribil momentele de acum. Tu esti mai norocoasa. Ai doi copii, deci ai prelungit varsta intrebarilor. Te pup, o saptamana insorita sa ai!

Leave a Reply

