Târguri de Crăciun

 

globuri 1

Îmi plac rău de tot târgurile de Crăciun! Cu toată nebunia lor frumoasă, cu miile de flecuşteţe viu colorate, cu vacarmul vesel al mulţimii care se tot perindă în valuri de la un vânzător la altul, cu aroma de vin fiert (musai condimentat cu piper, cu multă scorţişoară şi cuişoare, mmmm)…. Şi peste toate acestea, fireşte, veselia molipsitoare a oamenilor, atmosfera aceea anume de ,,sans soucis”…

Aşadar… trecut deja de mijlocul lui decembrie, plouă gri, rece, plouă mocăneşte de câteva zile pe aici, în oraşul în care atmosfera sărbătorilor de iarnă este aproape ca inexistentă. Cel puţin deocamdată. Abia aştept să plec în vacanţă, să văd oameni cu feţe zâmbitoare, relaxate, prietenoase şi sper să avem parte şi de zăpadă, cât mai multă zăpadă.

Până atunci…de câteva zile încoace tot scotocesc prin folderele pline ochi cu poze făcute la diversele târguri de Crăciun pe la care ne-am perindat în ultimii ani. Nici nu ştiu cu ce să încep…atâtea locuri frumoase, atâtea amintiri dragi: cu atmosfera calmă, boemă din Ljubljana sau Bratislava, cu pitorescul profund polonez întâlnit în Zakopane, cu  aura inegalabilă a Vienei  în perioada aceasta, cu acel ceva sofisticat, elevat şi atât de specific elveţian pe care l-am regăsit din plin, în urmă cu doi ani, pe malul minunatului lac Maggiore, în Ascona şi Locarno.

Elvetia

Ascona

Oscypek 2

Zakopane

Viena Christmas

Viena

Ljubljana Christmas

Ljubljana

Salzburg Christmas

Salzburgul este minunat oricum, dar văzut la sfârşit de an este…wow, ceva de vis!

Graz

Şi că tot veni vorba de Austria, mi-a rămas în minte Grazul, oraşul aflat cam la 200 km distanţă de Viena. La mijloc de noiembrie, sincer, nu ne-am imaginat că vom nimeri într-o autentică atmosferă de Crăciun, odată ajunşi în vârful impresionantei stânci dolomitice aflată chiar în mijlocul oraşului.

Budapesta Christmas 2

În Budapesta m-aş reîntoarce oricând, dar mai ales în decembrie, atunci când Piaţa Centrală a oraşului devine un autentic decor de basm, dar şi visul frumos al oricărui gurmand.

Cracovia

Cracovia este o destinaţie de vacanţă pe care v-o recomand cu drag, dar dacă se întâmplă să ajungeţi aici în perioada sărbătorilor de iarnă, este cu atât mai minunat. Imensa Piaţă Centrală- Rynek Glowny- devine cel mai animat loc al pitorescului oraş şi orice polonez ştie că, de departe, târgul de aici pune cu mult în umbră atmosfera de Crăciun din capitala lor, Varşovia.

Rijeka Christmas 2

Chiar dacă nu apare pe lista locurilor vestite, recunosc, mă gândesc de fiecare dată cu mare drag şi nostalgie la zilele Crăciunului petrecute în Rijeka, oraşul croat care ne-a fost casă primitoare timp de doi ani. Korzo, principala stradă pietonală a oraşului, este luminată feeric încă de la jumătatea lui noiembrie şi zeci de căsuţe din lemn te îmbie cu produse tradiţionale de calitate. Spectacole şi concerte în fiecare seară, oameni relaxaţi, veseli şi frumoşi şi iarăşi îmi vine aşa un dor de Rijeka…

sibiu2

O plăcută surpriză a fost pentru mine Sibiul. Probabil este cel mai frumos oraş din România în această perioadă. Am petrecut aici doar o seară, în drum spre Budapesta, în preajma Crăciunului trecut şi am rămas chiar plăcut impresionată.

Păi, zic s-o luăm cătinel, cu mai puţine vorbe, dar cu mai multe poze şi încep cu Salzburgul. Absolut aleatoriu.

Fireşte, undeva în jurul datei de 10 noiembrie, nici prin cap nu mi-ar fi trecut că Salzburgul ne va primi într-o atmosferă fantastică de Crăciun. Pentru prima dată în oraşul lui Mozart, planurile ne-au fost date oarecum date peste cap. Citisem despre renumita Getreidegasse, cea mai cunoscută stradă din Salzburg atunci când vine vorba de shopping, dar nu acesta era motivul principal pentru care intenţionam să ajung aici(bine, aşa…un pic, mă atrăgea şi asta), cât aspectul arhitectural deosebit, aerul aparte al acestui loc.

geder 1

strada G2

Tommy Hilfiger

Un aranjament interesant (mie mi-a atras imediat atenţia) în vitrina unui magazin în care se vând produse purtând arhicunoscutul brand- Tommy Hilfiger.

Sampanie cu particule de aurNu-mi mai amintesc acum numele acestui magazin aflat pe Getreidegasse, dar de câte ori voi vizita Salzburgul sigur-sigur îi voi trece pragul din nou. Sunt o mare fană a produselor bio, iar aici am găsit lucruri despre care nu aveam habar că pot exista: cele mai neaşteptate combinaţii, extracte din tot felul de plante, produse alimentare cu un gust demenţial. În fine, doar magazinul acesta ar merita o postare separată, atât de multe sunt de spus, acum mai am doar o întrebare: doreşte cineva să savureze şampania cu foiţe de aur?Este o specialitate de provenienţă austriacă şi nici preţul nu este unul de speriat. Încercaţi.🙂

Fructe de mare

Dacă nu vă atrage prea mult ideea de a vă înfrupta din specialităţile culinare austriece cu carne de porc(la mare putere în restaurantele şi fast food-urile lor), vită sau pui, o alegere minunată ar fi locul din poza de mai sus(tot pe Getreidegasse, fireşte). Fructe de mare gătite absolut delicios, o diversitate cum rar mi-a fost dat să văd, doar că trebuie să aveţi şi ceva răbdare pentru a vă aştepta rândul. Am impresia că mai toţi cei care trec zilnic pe vestita stradă(şi nu sunt puţini deloc) nu pot rezista ispitelor culinare de aici.

Dacă nu ştiaţi, pe Getreidegasse, una dintre cele mai vechi străzi din vestitul oraş austriac, la numărul 9, se află casa în care s-a născut şi a copilărit Mozart, marea mândrie a salzburghezilor. Inutil să va mai spun că în întreg oraşul şi mai ales aici, pe Getreidegasse, nu se poate să nu te izbească abundenţa  fantastică de suveniruri ce amintesc de copilul minune al secolului XVIII.

salz 1

Am spus eu că imaginaţia austriecilor este debordantă atunci când vine vorba de mândria lor naţională, Wolfgang Aamadeus Mozart. Dar chiar aşa? Răţuşte din plastic?

globuri Mozart

Cum să lipsească ornamentele de brad având pictat chipul lui Mozart?Exclus!

salz 2Specialităţi din ciocolată. Muultă ciocolată atât de fină şi delicioasă!

Salzburg, Mozart

Sosete

Nişte,,şosetele” pregătite special pentru a fi umplute de către Moş Nicolae. Mi-au plăcut mult.

salzburg 6

Cu o respectabilă tradiţie la activ- 500 de ani nu este tocmai un număr cu care se pot lăuda multe oraşe din lumea asta- Piaţa de Crăciun (Christkindlmärkte) din Salzburg a devenit renumită în întreaga Europă cu multă vreme în urmă. Amplasat chiar în imediata vecinătate a renumitului Dom, Târgul de Crăciun răsfaţă în egală măsură pe localnici şi turişti încă de la mijlocul lunii noiembrie.

Salzburg 5

Cum ar spune copilul meu:,, -Aici este raiul ciocolatei pe pământ!”

salzburg 1

Iar dacă fiica-mea a fost convinsă că a ajuns în Paradisul Ciocolatei, eu am avut puternica senzaţie că am ajuns în Paradisul Decoraţiunilor de Crăciun. E drept, doar cu o seară înainte mă extaziasem minute în şir în faţa vitrinelor încărcate cu asemenea minunăţii în Hallstatt, dar de data asta am rămas de-a dreptul copleşită. Aşa ceva… Globuri de sticlă atât de delicate, atât de fine, cele mai multe dintre ele fiind pictate manual cu o atenţie desăvârşită pentru detaliu. De-a dreptul superbe! Încă puţin şi mă prindea miezul nopţii pe Getreidegasse tot admirandu-le, tot pozându-le. Destul de complicat a fost să fac şi selecţia câtorva fotografii. Iată-le!

globuri 10

globuri 15

globuri14

globuri 4

globuri 2

globuri 3

Chiar m-am întrebat dacă aceste globuri-ouă(sau ouă-globuri?) rămân în magazinul cu pricina până la Paşte. Mă gândesc eu că se pretează foarte bine pentru a fi vândute şi ca suveniruri pentru sărbătorile pascale. Unde mai pui că sunt de găsit şi în cofraje speciale pentru ouă. Sincer, ele nu mi-au plăcut în mod deosebit. Nu pentru a le atârna în bradul meu de Crăciun.

globuri 9

globuri 7

globuri 8

Ele sunt mult mai pe gustul meu…

globuri 16

globuri 12

GLOBURI 20

globuri new 2

GLOBURI 21

GLOBURI 22

globuri new

GLOB 18

4 thoughts on “Târguri de Crăciun

  1. ileanaxperta December 20, 2014 / 6:23 pm

    Norocoaso! Te-ai bucurat de atatea targuri de Craciun ca ma strabate, Doamne iarta-ma, un fior de invidie…dar constructiva!🙂 In sensul ca, privind pozele tale atat de speciale, cu acele globulete si ornamente, ma fac teribil sa visez ca sunt si eu pe-acolo…pe urmele tale. Super vacante ai avut si-ti doresc in continuare sa te bucuri de fiecare clipa a vietii tale, impreuna cu familia ta cea frumoasa! Sarbatori fericite si un Craciun dupa dorinta inimii! Te pup cu drag!

  2. danielaracovita December 20, 2014 / 6:57 pm

    Multumesc mult, Ileana! Si pentru vizita si pentru cuvintele frumoase. Sper sa am timpul necesar si sa povestesc mai pe indelete si despre locurile doar amintite in postarea aceasta. Peste cateva ore plec spre Istanbul, dar mira-m-as sa gasesc cine stie ce targ de Craciun la turci.:) Oricum ar fi, abia astept sa colind prin Marele Bazar si nu numai. Te imbratisez cu drag! Sarbatori de vis sa ai alaturi de toti cei dragi tie!

Leave a Reply

