Întâmplări din şcoala finlandeză (II)

La cursul de limbă franceză, începători, un coleg de-al Marei, Camilo, spaniol de origine, îi spune profesorului:
-Mr. X, după părerea mea,  limba franceză sună foarte ciudat. Dar vreau să vă spun că printre copiii din clădirea în care locuiesc eu, există doi băieţi care vorbesc o limbă si mai  ciudată. Şi mi-au zis că vor să mă înveţe şi pe mine, dar nu cred că vor reuşi. Prea complicată, prea ciudată mi se pare.
Mr. X, profesorul de franceză: ,,-Wow! Really? And what language is this???”

Camilo: ,,Staţi să-mi amintesc…  Ah, da, LIMBA ROMÂNĂ!!!
De un lucru îmi pare rău. Că nu am fost acolo în acel moment. Ca să-i văd faţa fiică-mii.🙂
Ieri seară, o găsesc pe Mara adâncită în căutări pe internet.
Eu:- Ce tot butonezi acolo de jumătate de oră??
Mara: ,,-Vreau să învăţ pe cineva minte.”
Eu (în gând): Doamne, ce mai pune la cale de data asta?
Mara: ,,- Ştii că ţi-am povestit despre Camilo, da? M-am gândit să-i arăt ce înseamnă cu adevărat o limbă ciudată. Lasă că îl învăţ eu limba română, îl învăţ eu  ,,strange language”! M-am gândit să caut fraze din acelea la care şi noi ne încurcăm. Mă duc în pauze la el şi o să-i tot repet câte una din asta. Şi nu mă voi duce doar într-o singură zi, spuse fiică-mea zâmbind mefistofelic. Mda, probabil că o să încerce şi el să mă înnebunească cu vreun tongue-twister din limba spaniolă, dar mă descurc eu şi cu asta. Uite ce-am găsit!
Într-un document în Word , stăteau frumos aliniate:

,,Capra crapă piatra-n patru, crăpa-i-ar capul caprei precum a crăpat piatra-n patru.”

,,Păpucarul papucăreşte papucii nepapucăriţi ai papucăresei, dar papucăreasa nu poate păpucari papucii nepapucăriţi ai păpucarului care papucăreşte papuci nepapucăriţi.”

,,Am o prepeliţă pestriţă cu paisprezece pui de prepeliţă pestriţi. E mai pestriţă prepeliţa pestriţă decît cei paisprezece pui de prepeliţă pestriţi, iar mai pestriţ decît prepeliţa cea mai pestriţă este prepeliţoiul cel pestriţ.”

,,Ştiu că ştii că ştiuca-i ştiucă /Şi că ştiuca se mănâncă/ Şi mai ştiu că ştiuca-i peşte/ Şi că ştiuca se prăjeşte.’

,,Un vultur stă pe-un pisc c-un pix în plisc.”
,,Eu pup poala popii, popa pupă poala mea.’
Aoleu, pe asta din urmă cu ,,popa pupă poala mea” şi eu mă tem s-o spun cu voce tare. Şi mai ales grăbindu-mă foarte tare s-o spun.🙂
Vai de capul lui Camilo! La cât de insistentă şi încăpăţânată o ştiu pe fiică-mea… nu-l văd bine. Chiar deloc!

4 thoughts on “Întâmplări din şcoala finlandeză (II)

  1. Eugen Nanu October 7, 2016 / 9:43 am

    … mai e şi aia cu şase saşi în şase saci … e de sezon, zic!!!😛

  2. danielaracovita October 7, 2016 / 10:04 am

    Ehei, Eugene, mai sunt multe din astea. Eu am selectat doar câteva, cu copy şi paste, din lista ei, una destul de lungă. Cred că era şi asta cu saşii şi sacii lor pe acolo, şi una cu un cărămidar care cărămideste o cărămidită.🙂 Pe asta din urmă chiar a învăţat-o pe de rost. În caz că uită hârtia acasă…:)

  3. ileanaxperta October 15, 2016 / 2:45 pm

    :)) Deci chiar nu ma pot abtine sa nu zambesc larg…ba chiar sa si rad! Sa ne scrii cum s-a terminat pana la urma “sfada” lor lingvistica.🙂 Eu deja mi-nchipui…mutra nedumerita sau chiar chinuita a lui Camilo si pe a Marei biruitoare. Faza ar merita filmata sau pusa in scena.😉

  4. danielaracovita October 16, 2016 / 5:24 am

    :))) In ultimele zile, a fost ocupata in timpul pauzelor. Mara si-a facut o prietena grecoaica, Stella, si prefera sa stea mai mult cu ea decat sa-l dispere pe Camillo. Chiar i-a povestit Stellei despre faptul ca noi iubim Grecia, despre locurile pe unde am fost …Iar fetita chiar a fost foarte incantata sa auda asta. Ce mica-i lumea noastra mare, mai ales atunci cand locuiesti in Qatar, unde bastinasii inseamna doar 10% din totalul populatiei!🙂

Leave a Reply

